Utazas

2010.04.27. 23:38

Ilyen nagy repulon meg nem utaztam, voltak rajta egy paran... a farok reszeben ultem es ezert a vamnal legalabb 45 percet altam, mig sorra kerultem az ellenorzesen. Volt egy(brit) ferfi a repulon, aki melettem ult a (2.) felesegevel es amikor szoba elegyedtunk kiderult, hogy az elso felesege Erzsebet magyar volt, csak meghalt. Es egy kis blama... Megdicsertek, hogy jol tudok angolul beszelni. En?! Ugyan mar egy altalanos iskolashoz kepest talan. Erre o, de akkor is jobban beszelsz, mint a legtobb magyar. Ezek szerint tenyleg igaz az a statisztika, hogy a magyarok nem beszelnek nyelveket. 

Megerkeztem es az elso dolog ami megcsapott az a meleg paradus levego. Raadasul itt minden nagy, de orbitalisan. Nem hiaba szamolnak itt gallonba, meg merfoldbe. A liter itt semmi, a meterrol ne is beszeljunk. Autok... pff mindenkinek tobb autoja van. Van egy jeepje es egy szemely autoja, de az Lincolnnal kezdodik. Doge, Mustang stb. Az europai kocsik kozul a BMW-t es a Mercedest veltem felfedezni. Na jo, van meg Jaguar is. :) Az autok zabaljak a benzint, de ugy konnyu, hogy nincs a benzinen ado!! Sot semmijen sincs. Se suly, se teljesitmenyre, semmire. Egyszer kell egy evben autora fizetni minden embernek a szuletesnapja elott kikuldenek egy csekket es kesz.  Es ha mar az autoknal tartunk, nincs autopaja dij se, csak akkor kell fizetni, amikor a hidakon mesz at, de akkor is csak 1 dollart. Az autobuszokon ingyenesen utazhatsz a varosba es persze megfigyelheto a jellegzetes iskolabusz.

A masodik dolog amire rajottem, hogy itt nem siet senki sehova. Mindenki kedves es elozekeny. Ha jolet van, akkor nem feszultek az emberek, ez logikus. Patem et circenses. Nagyon latszik, hogy innen importalta a vilag a fogyasztoi tarsadalmat. Ugy bannak a vasarloval, mint egy himestojassal! A visszajarot ugy adja vissza, hogy a szemedbe nez es kozben mosolyogva szamolja le a penzt. A parketta minden boltban csillog. Az emberek itt nem szorakoznak aprosagokkal. Ha vasarolnak akkor megtoltik a fel kosarat, hogy legyen. Nagyon erdekes meg, hogy itt nincs szamla vezetesi dij a bankkartyakon es nem vesznek le penz azert mert vasaroltal velle. 

A bejegyzés trackback címe:

https://naplo.blog.hu/api/trackback/id/tr341957875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása